“Det her er da det bedste værktøj, en vicevært kan ønske sig” – det var reaktionen, da vi forleden viste en vicevært i en stor københavnsk udlejningsejendom det nye danske websystem Arcomus – blandt andet udviklet af den kendte webmand Kim Tetzlaff ( http://kim-tetzlaff.dk/ ). Men hvad går det så ud på – dette nye system, der menes at ville revolutionere måden, hvorpå beboere, viceværter, bestyrelse og ejere i udlejningsejendomme kommunikerer?
SMS ved akutte problemer
Vi ved jo, at det er en naturlov, at det er vanskeligt at få fat i viceværten, når et vandrør springer læk eller det varme vand forsvinder en sen aften for eksempel. Med Arcomus er det uendeligt meget nemmere – man logger blot på og sender sin fejlmelding afsted. Systemet sørger for at sende SMS til de ansvarlige, så der kan tages fat i problemet med det samme.
Deling af viden
Ofte sidder bestyrelser i ejendomme med projekter, der kan involvere ganske megen kommunikation og koordinering. Alt dette samles nemt i Arcomus, så alle, der skal have adgang, har adgang. Det kan sågar være videofiler, dokumenter, tegninger og meget andet.
Selv referater af møder kan udsendes via systemet – internt i bestyrelsen eller til alle beboere på én gang.
Hver beboer har sine egne data
Som beboer kan man nemt selv vedligeholde sine data som kontaktoplysninger etc. Men det er egentlig det mindste af det – man har nemlig 24/7 adgang til alle de dokumenter som vedtægter og andet, som bestyrelse, ejer og vicevært mener, der skal være adgang til. Som beboer kan man også modtage personlig kommunikation direkte fra bestyrelse eller vicevært.
Arcomus er 100% dansk udviklet og ejet – og netop det, at det er webbaseret gør, at det er nemt at implementere, da der ikke skal installeres noget som helst. Alle med adgang til internet kan bruge det uden yderligere tiltag.